System zrównoważonego transportu miejskiego w Gorzowie Wielkopolskim
CENTRUM

Informacja z otwarcia ofert do zadania „Budowa systemu informacji pasażerskiej i rozbudowa z przebudową monitoringu miejskiego w ramach zadania pn. „System zrównoważonego transportu miejskiego w Gorzowie Wielkopolskim”

Zamawiający informuje iż działając na podstawie art. 86 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.), w przedmiotowym postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta. Dalsze postępowanie w związku z przetargiem na system informacji pasażerskiej i rozbudowę monitoringu znane będzie wkrótce. O ponownej procedurze zamówień publicznych poinformujemy osobnym wpisem.

Dla przypomnienia – miasto Gorzów Wielkopolski w październiku rozpisało i 30.10.2019 opublikowało przetarg na budowę systemu informacji pasażerskiej i przebudowę monitoringu miejskiego. Na realizację zamówienia przeznaczono 10 miesięcy.

Zaplanowano montaż 34 tablic 5-, 7- bądź 9-wierszowych. Tablice przewidziano na przystankach Jagiełły, AWF-Estkowskiego, Rondo Myśliborskie, Rondo Szczecińskie, Fredry, Fabryczna, Towarowa, Kwiatowa, Osiedle Słoneczne (tramwajowy), Plac Słoneczny (tramwajowy), Wieprzyce (tramwajowy), Hotel Mieszko, Sienkiewicza, GLS, Pomorska (tramwajowy), Piaski (tramwajowy), Szpital Psychiatryczny (tramwajowy), Galeria Manhattan, Kombatantów, Zakład Energetyczny Sikorskiego (tramwajowy), Katedralna / Arsenał (tramwajowy), Herberta / Plac Staromiejski (tramwajowy).

Część z tablic będzie wyposażona w czujniki pomiaru jakości powietrza (stężenia pyłów PM 2,5 i PM 10). Zastosowane zostaną 4 kryteria oceny stężenia:
<11 Jakość dobra – na ekranie tablicy wartość rzeczywista odczytu wyświetlona kolorem zielonym
26-45 jakość średnia – na ekranie tablicy wartość rzeczywista odczytu wyświetlona kolorem pomarańczowym
46-75 jakość zła – na ekranie tablicy wartość rzeczywista odczytu wyświetlona kolorem czerwonym
>75 jakość bardzo zła – na ekranie tablicy wartość rzeczywista odczytu wyświetlona kolorem fioletowym.

Ponadto w ramach zadania powstać ma portal www dla pasażera oraz aplikacja mobilna współpracująca z systemem informacji pasażerskiej (zarówno dla Androida, jak i iOS). Ponadto zrealizowane ma zostać oprogramowanie dyspozytorskie, serwisowe oraz oprogramowanie wspierające eksploatację systemu.
Założono demontaż urządzeń istniejącego Systemu Monitoringu Wizyjnego, a także montaż 33 nowych kamer. Kamery będą stałopozycyjne, szybkoobrotowe i dookólne 360. Najniższe parametry kamer szybkoobrotowych przewidują pracę w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli przy 25 fps. Reszta rozdzielczości kamer przewiduje obraz w rozdzielczości 4K.

Przetarg zapewnia także utworzenie i wyposażenie w sprzęt serwerowni monitoringu w UM przy ul. Sikorskiego 3-4 oraz w KMP przy ul. Wyszyńskiego. W lokalizacjach UM przy ul. Łokietka 22 i KWP przy ul. Kwiatowej 10 zostaną utworzone oraz wyposażone tzw. Stanowiska Wyniesione Monitoringu.

Wykonawca musi też świadczyć usługę hostingową w architekturze chmury obliczeniowej na potrzeby wdrożenia SDIP oraz zapewnić funkcjonowanie i obsługę systemu dynamicznej informacji pasażerskiej w okresie 60 miesięcy od dnia dokonania odbioru końcowego.

Wydział Promocji i Informacji
fot. Bartłomiej Nowosielski

POWRÓT
GÓRCZYN