System zrównoważonego transportu miejskiego w Gorzowie Wielkopolskim
CENTRUM

Przetarg na Chrobrego i Mieszka I rozstrzygnięty.

Przebudowę 1,5-kilometrowego odcinka trasy tramwajowej w ciągu Chrobrego i Mieszka I wraz z infrastrukturą drogową i skrzyżowaniami, deptakiem, mostkiem nad Kłodawką wykona konsorcjum firm ZUE i FDO.

Termin składania ofert mijał 29 listopada 2019 o godz. 10:00. W przetargu było trzech oferentów z kwotami od 69,0 mln zł do 83,5 mln zł brutto. Wszystkie propozycje przekraczały budżet określony na kwotę 59,9 mln zł. Konsorcjum firm ZUE i FDO zaproponowało nie tylko najniższą cenę, ale też pokonało konkurencję w kryterium doświadczenia personelu. Przypomnijmy, że ZUE było już wykonawcą inwestycji w ramach „Systemu zrównoważonego transportu miejskiego w Gorzowie Wielkopolskim” przy przebudowie torowiska ul. Walczaka. Firma zrealizowała inwestycję przed czasem.

Miasto zdecydowało się na zwiększenie środków i wybranie oferenta.

Na odcinku od Roosevelta do Borowskiego torowisko przeprowadzono środkiem jezdni. Przy skrzyżowaniu powstaną dodatkowe pasy do skrętu. Przystanki będą miały formę antyzatok. Na odcinku od Borowskiego do Wybickiego zaplanowano deptak miejski – bez wyniesionych krawężników. Pojawią się nowe nasadzenia drzew. W ul. Mieszka I i Chrobrego na odcinku deptaka przewidziano torowisko na podbudowie betonowej w technologii podlewu ciągłego. Na pozostałym odcinku Chrobrego zaplanowano torowisko na prefabrykowanych żelbetowych płytach. Na moście nad Kłodawką zostanie zastosowana konstrukcja typu węgierskiego. Sieć trakcyjna zostanie zawieszona na nowych słupach trakcyjno-oświetleniowych.

Na realizację prac przeznaczono 18 miesięcy od podpisania umowy.

Jednostka Realizująca Projekt
grafika: Kreatiff

POWRÓT
GÓRCZYN